shutterstock_650651476

Pranie wykładzin biurowych – dlaczego warto?

February 12, 2019 Ecoshine

Pranie wykładzin jest niestety jedną z najczęściej zaniedbywanych przed administratorów budynków czynności. Chociaż to pozornie czysto estetyczny zabieg, czyszczenie wykładziny jest szalenie istotne ze względu na szereg innych powodów, które krótko opisujemy poniżej.

  1. Czysta wykładzina = lepsze powietrze. Dywany i wykładziny dywanowe ze względu na swoją konstrukcję świetnie gromadzą kurz i pył. Jest to efekt znany każdemu, kto nieroztropnie postanowił poddać swój dywan trzepaniu po kilkuletniej eksploatacji. Mimo regularnego czyszczenia dywanu domowymi sposobami podczas takiego zabiegu z dywanu wydobywają się tumany kurzu. Dlaczego? Gęsto zbite włosie wykładziny stanowi dla niego optymalne siedlisko. Kurz nie gromadzi się na powierzchni materiału, gdzie mógłby zostać wessany przed odkurzacz, ale w jego głębszej warstwie, gdzie dostaje się wcierany butami przechodniów. Ekstrakcyjne czyszczenie wykładziny to jedyny sposób aby dostać się do jej osnowy – ‘fundamentu’ wykładziny, na którym zakorzeniony jest włos, gdzie gromadzi się najwięcej kurzu, będącego pożywką dla doskonale znanych każdemu feralnych roztoczy kurzy, na których odchody (!) uczulonych jest tak wiele osób. Oczywiście roztocze kurzu nie są wybredne i załatwiają się także w drogach oddechowych tych z nas, którzy nie przejawiają reakcji alergicznej.
  2. Czysta wykładzina = bardziej estetyczne miejsce pracy. Przyjemniej siedzieć ‘w czystym’, prawda? Estetyczne środowisko pracy korzystnie wpływa na umiejętność skupienia na zadaniu, ma też pozytywny wpływ na nasz nastrój. Pranie wykładziny jest zatem wspaniałym sposobem na polepszenie codziennego humoru pracowników, a tym samym ich wydajności i satysfakcji z pracy.
  3. Czysta wykładzina = profesjonalne biuro. Mocno zabrudzona po zimie wykładzina dywanowa to jedna z największych bolączek wielu biur. Utrzymanie jej w idealnej czystości w okresie zimowym bez profesjonalnego prania, kiedy każdy potencjalny gość, nawet ten usilnie wycierający nogi o wycieraczkę, dorzuca od siebie wątpliwej jakości ‘cegiełkę’ do stanu jej zabrudzenia, jest niemożliwe. Często skutkuje to powstawaniem licznych mało estetycznych, czarnych plam, negatywnie rzutujących na wyobrażenie klienta o dbaniu o czystość, a tym samym profesjonalizmie firmy.